Αλλάζω συχνά πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος – Είναι εύκολο όσο φαίνεται;
3.283 επισκέψεις στο άρθρο
Εσύ τι σκέφτεσαι για το θέμα αλλαγής παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος; Πως σου φαίνεται σαν ιδέα; Ενημερώνεσαι μόνο από τα διαφημιστικά μηνύματα ή επιλέγεις να το ψάχνεις πιο πολύ; Γνωρίζεις ό,τι υπάρχουν εργαλεία σύγκρισης προϊόντων και τιμών;
Πέρα από τη ΔΕΗ, η οποία είναι η σταθερή επιλογή των ελληνικών νοικοκυριών από το 1950 και μετά, τα τελευταία χρόνια, με την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, οι οποίοι προσπαθούν να μας δελεάσουν με πληθώρα προσφορών.
Kοινοποίησε το »
Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς είναι γεγονός
Η εναλλαγή στους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος που επιλέγουμε είναι πλέον συχνό φαινόμενο στις μέρες μας και αυτό, θα έλεγε κάποιος, πως είναι απόλυτα φυσιολογικό, καθώς ψάχνουμε να βρούμε ένα από τα πιο βασικά αγαθά στη πιο οικονομική τιμή. Με λίγα λόγια, ως καταναλωτές, προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα της ελεύθερης αγοράς, δηλαδή τις ευκαιρίες, τις προσφορές, τα πιο ανταγωνιστικά τιμολόγια. Αυτό όμως δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο δείχνει, καθώς συναρτάται από μία δέσμη διαφόρων παραμέτρων και κυρίως αναγκών μας. Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί ως μία αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών, ανάλογη με το ιδιαίτερα χαρακτηριστικό παράδειγμα της σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
Οι προσφορές της αγοράς είναι πολλές – Ποια με συμφέρει;
Ως καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από φήμες ή μία διαφήμιση ή οτιδήποτε άλλο. Θα χρειαστεί μελέτη για την επιλογή του παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά το πιο σημαντικό είναι να ξέρουμε ποιες είναι οι πραγματικές μας ανάγκες και ποια είναι η κατανάλωση που συνήθως έχουμε σε ετήσια βάση. Από εκεί και πέρα πρέπει να ενημερωνόμαστε τακτικά για τις εξελίξεις στο χώρο της ενέργειας και για όλα τα πακέτα που προσφέρουν οι προμηθευτές, τα οποία δεν μένουν σταθερά.
Επειδή οι πάροχοι είναι πλέον αρκετοί στην αγορά, καλό είναι να θυμόμαστε τις χρήσιμες συμβουλές - οδηγίες της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), οι οποίες συνοψίζονται ως εξής: - Πρέπει να υπολογίζουμε τη κατανάλωση του ρεύματος σε kWh σε ετήσια βάση. Αθροίζουμε δηλαδή τους 3 εκκαθαριστικούς 4μηνιαίους λογαριασμούς για να δούμε ποιο είναι το ενεργειακό μας προφίλ και με βάση αυτό να ζητήσουμε προσφορά από τον προμηθευτή.
- Να γνωρίζουμε ότι σε οποιονδήποτε προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος οι «Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις» (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ) και οι χρεώσεις υπερ τρίτων Δημοτικά Τέλη, ΕΡΤ, λοιπές χρεώσεις, είναι ίδιες ανεξαρτήτως προμηθευτή.
- Να μην υπογράφουμε ποτέ σύμβαση για αλλαγή προμηθευτή πριν τη μελετήσουμε προσεκτικά. Αν δεν καταλαβαίνουμε κάτι, τότε να ζητάμε διευκρινήσεις και βέβαια να συγκρίνουμε τις προσφορές και άλλων παρόχων, πριν φτάσουμε στη τελική μας απόφαση.
Η εναλλαγή παρόχων είναι παιχνίδι;
Το να αλλάζει κάποιος συνέχεια πάροχο μπορεί να είναι εφικτό, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Υπάρχουν βήματα που πρέπει να ακολουθούμε και να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Χρειάζεται να έχουμε στα χέρια μας έγγραφη προσφορά για να τη μελετήσουμε με την ησυχία μας, αλλά και ένα σχέδιο της σύμβασης ώστε να γνωρίζουμε τους γενικούς και ειδικούς όρους της, όπως: ελάχιστη διάρκεια σύμβασης, κριτήρια αναπροσαρμογής της χρέωσης της kWh, ποσό της προκαταβολής-«εγγύησης», συχνότητα έκδοσης των λογαριασμών, χρόνος που απαιτείται για την αλλαγή προμηθευτή, ρήτρα πρόωρης αποχώρησης, τμήμα επικοινωνίας-επίλυσης διαφορών για θέματα λογαριασμών, τρόποι απλοπληρωμής λογαριασμών. Αυτά είναι κάποια από τα στοιχεία των όρων –γενικών και ειδικών- που πρέπει να γνωρίζουμε.
Συμπερασματικά, τα πράγματα στις μέρες μας έχουν γίνει αρκετά και ευέλικτα σε πολλές περιπτώσεις, κάνοντάς μας τη ζωή πιο εύκολη. Όχι όμως πάντα και θα πρέπει να μη ξεχνάμε το βασικό κανόνα που συνοψίζεται στο «πολλές φορές τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται». Η επιλογή του παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος θα πρέπει να είναι προϊόν μελέτης και βασισμένη στο επιτυχημένο τρίπτυχο «κρίνω-συγκρίνω-αποφασίζω».
Εσύ τι σκέφτεσαι για το θέμα αλλαγής παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος; Πως σου φαίνεται σαν ιδέα; Ενημερώνεσαι μόνο από τα διαφημιστικά μηνύματα ή επιλέγεις να το ψάχνεις πιο πολύ; Γνωρίζεις ό,τι υπάρχουν εργαλεία σύγκρισης προϊόντων και τιμών όπως αυτό εδώ;