Πρώτα ξοφλάς, μετά αλλάζεις πάροχο ηλεκτρικού!

2.935 επισκέψεις στο άρθρο

Η εισήγηση της επιτροπής ενέργειας (ΡΑΕ) για καταναλωτές που χρωστούν στον υφιστάμενο πάροχο τους, προβλέπει πως για να αλλάξουν πάροχο θα πρέπει να αποπληρώσουν ή να διακανονίσουν τα οφειλόμενα.

Stop στις αλλαγές παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας για πελάτες με ανεξόφλητες οφειλές προσπαθεί να βάλει η ΡΑΕ, θέτοντας σε διαβούλευση 3 μέτρα τα οποία προτείνει να εφαρμοστούν για 1 έτος και κατόπιν να επαναξιολογηθούν.

 Η αρμόδια αρχή εισηγείται την επιβολή πλαφόν στις ληξιπρόθεσμες οφειλές για τους καταναλωτές που αλλάζουν πάροχο. Πιο συγκεκριμένα, προτείνει για τους οικιακούς καταναλωτές ανώτατο όριο ανεξόφλητης οφειλής για να μπορούν να αλλάξουν πάροχο τα 150 ευρώ (στον τετραμηνιαίο λογαριασμό), για τους μη οικιακούς που είναι συνδεδεμένοι με τη χαμηλή τάση τα 200 ευρώ και για τους καταναλωτές μέσης τάσης τα 1.000 ευρώ.
Οι καταναλωτές που οφείλουν, στον υφιστάμενο πάροχο τους, ποσό που ξεπερνάει τα πιο πάνω, για να αλλάξουν πάροχο θα πρέπει πρώτα να αποπληρώσουν ή να διακανονίσουν (δόσεις) τις οφειλές τους.

Επίσης, με βάση την εισήγηση, θα δίνεται η δυνατότητα στον παλαιό πάροχο να υποβάλει, στον αρμόδιο διαχειριστή, εντολή απενεργοποίησης της παροχής για διάστημα έξι μηνών μετά την αλλαγή προμηθευτή, στην περίπτωση που ο πελάτης δεν τηρεί τις δόσεις  αποπληρωμής της οφειλής του και με την προϋπόθεση ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του αντιστοιχούν σε τουλάχιστον έξι μηνιαίους λογαριασμούς ρεύματος.

Και “σύστημα Tειρεσίας” με πράσινους και κόκκινους πελάτες
Το τρίτο μέτρο που προτείνει η ΡΑΕ, με στόχο να αποθαρρύνει τις μετακινήσεις από πάροχο σε πάροχο όσων οφείλουν, είναι η δημιουργία ενός συστήματος επισήμανσης οφειλών τύπου “Τειρεσία” που θα αξιοποιούν οι πάροχοι για να αξιολογούν τον βαθμό φερεγγυότητας των καταναλωτών.