«Στροφή των Ελλήνων στις υψηλές ενεργειακές κλάσεις»
Διαβάστηκε από 2422 αναγνώστες -
Ο εμπορικός διευθυντής λευκών συσκευών (MDA) της Dixons South-East Europe,
κ. Πέτρος Λουκογιαννάκης, υπογραμμίζει την αυξητική τάση στις πωλήσεις προϊόντων χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
Eρ.: Οι έλληνες καταναλωτές εξετάζουν πλέον τις ενεργειακές ετικέτες κατά την αγορά λευκών οικιακών συσκευών και πόσο βαρύνουν την απόφαση επιλογής τους;
Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο δίνουν σημασία στις ενδείξεις ενεργειακής κατανάλωσης. Πέρα από την τελική τιμή του ίδιου του προϊόντος δίνουν σημασία και στο τι θα τους στοιχήσει από τη στιγμή που θα το τοποθετήσουν μέσα στο σπίτι τους και θα ξεκινήσει να λειτουργεί.
Από τη δική μας εμπειρία στα καταστήματα μας παρατηρούμε ότι οι πελάτες μας έρχονται σε εμάς έχοντας κάνει λεπτομερή έρευνα αγοράς δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενεργειακή κατανάλωση.
Eρ.: Η ενεργειακή κατανάλωση απασχολεί τους καταναλωτές μόνο από την άποψη της οικονομίας, ή λαμβάνεται υπόψη και το περιβαλλοντικό «αποτύπωμα»;
Στη συγκυρία που βρισκόμαστε το ισχυρότερο κίνητρο είναι αναμφίβολα το οικονομικό. Ωστόσο αρκετοί καταναλωτές αντιμετωπίζουν το ζήτημα ολιστικά και ψάχνουν τις καλύτερες λύσεις προκειμένου να στήσουν ένα βιώσιμο ενεργειακά νοικοκυριό σταθμίζοντας εξίσου την οικονομία με τον αντίκτυπο που προκαλούν στο περιβάλλον. Από την πλευρά μας φροντίζουμε να υπογραμμίζουμε τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη και στους δύο τομείς.
Eρ.: Πως κινούνται οι πωλήσεις των συσκευών με κορυφαίες ενεργειακές ετικέτες; Στα καταστήματα «Κωτσόβολος» υπάρχει κάποια ειδική διάκριση και ενημέρωση για τα προϊόντα αυτά;
Η προτίμηση για τα προϊόντα υψηλής ενεργειακής κλάσης και χαμηλής κατανάλωσης αυξάνεται συνεχώς και ειδικά τα τελευταία χρόνια. Στα καταστήματα μας υπάρχουν οι κατάλληλες σημάνσεις και ενδείξεις που ενημερώνουν τους καταναλωτές για την ενεργειακή αποδοτικότητα των προϊόντων ενώ συχνά τονίζουμε με προωθητικό υλικό και σχετικές ενημερώσεις τα πλεονεκτήματα τόσο για τον οικογενειακό προϋπολογισμό των πελατών μας όσο και για το περιβάλλον.
Eρ.: Υποστηρίζονται τα προϊόντα ενεργειακής κλάσης Α και πάνω από ιδιαίτερες προωθητικές κινήσεις (π.χ. τιμές-προσφορές) από τα καταστήματα «Κωτσόβολος»;
Όπως ανέφερα και νωρίτερα, στη σήμανση χαρακτηριστικών των προϊόντων που διαθέτουμε είναι πάντα παρούσα και η ένδειξη για την ενεργειακή κλάση τους. Παράλληλα μέσω ειδικών προσφορών και ενημερωτικών φυλλαδίων ενθαρρύνουμε την αγορά και χρήση συσκευών με χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση, προσπαθώντας να συμβάλλουμε όσο μπορούμε στη διαμόρφωση μια νέας «βιώσιμης» κουλτούρας.
Σε αυτό το πλαίσιο δίνουμε συχνά κίνητρα για την ανακύκλωση και αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων οικιακών συσκευών. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Απρίλιο του 2008, όταν και ξεκινήσαμε πρώτοι την ανακύκλωση συσκευών, έχουμε ανακυκλώσει πάνω από 550.000 συσκευές βοηθώντας έμμεσα στο να μειωθεί η κατανάλωση των φυσικών πόρων αλλά και αποφεύγοντας την ρύπανση από τυχόν μη ενδεδειγμένη απόρριψη των συσκευών.
Eρ.: Η διαρκής αύξηση της τιμής του ρεύματος αλλά και του πετρελαίου, έχει επηρεάσει την απήχηση των λευκών συσκευών υγραερίου/αερίου στο καταναλωτικό κοινό. Με ποια κριτήρια επιλέγουν οι καταναλωτές τις συσκευές αυτές;
Είναι γεγονός ότι οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας έχουν επηρεάσει τους καταναλωτές με αποτέλεσμα να ψάχνουν οικονομικότερους τρόπους προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
Οι πελάτες που μας εμπιστεύονται επιλέγουν, από την μεγάλη ποικιλία μας, βάσει κόστους, ποιότητας κατασκευής και όνομα κατασκευαστή, ενώ η απόφαση αγοράς τους επηρεάζεται και από την υποδομή του σπιτιού τους. Για παράδειγμα αν υπάρχει σύνδεση φυσικού αερίου ή και δυνατότητα αποθήκευσης αερίου-υγραερίου. Βεβαίως σε αυτές τις περιπτώσεις μιλάμε κυρίως για εστίες μαγειρέματος καθώς πλυντήρια και ψυγεία που να λειτουργούν με αυτό τον τρόπο δεν υπάρχουν, ενώ οι φούρνοι έχουν ελάχιστη ζήτηση.