Το νομοσχέδιο που
θα μπορούσε να καλύψει την ποσότητα των συμβατικών ή «πρώτης γενιάς»
βιοκαυσίμων, αυτών που παράγονται από καλλιέργειες που θα μπορούσαν να
χρησιμοποιηθούν για τρόφιμα, στον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη, έχει
σταματήσει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Το ζήτημα για τα
κράτη μέλη είναι η διατήρηση της βιωσιμότητας της βιομηχανίας βιοκαυσίμων στην
Ευρώπη, η οποία αυξήθηκε γρήγορα μετά το στόχο του 10% ως το 2020 που ορίστηκε
το 2009 για τον τομέα των μεταφορών. Ο αγώνας για την επίτευξη του στόχου έχει
οδηγήσει σε σημαντικές επενδύσεις σε συμβατικά βιοκαύσιμα, με τις εταιρείες τώρα
μόλις να αρχίζουν να επενδύουν σε ανάπτυξη δεύτερης και τρίτης γενιάς, τα οποία
δεν προέρχονται από καλλιέργειες τροφίμων. Σε αυτό που ορισμένοι αποκαλούν
πολιτική U-turn, η ΕΕ θέλει τώρα να επικεντρώσει εκ νέου τους στόχους της για
την επόμενη γενιά βιοκαυσίμων ως απάντηση στην διαμάχη σχετικά με τις
περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις από την καλλιέργεια ενεργειακών
φυτών.
Σε μια ψηφοφορία το
Σεπτέμβριο, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να συμπεριλάβουν στους υπολογισμούς τους
λεγόμενους έμμεσης αλλαγής χρήσης γης (ILUC) παράγοντες, με κυρώσεις για τις
έμμεσες εκπομπές, στο νομοσχέδιο. Η ILUC αναφέρεται στις ακούσιες συνέπειες που
προκύπτουν όταν η γη αλλάζει από την παραγωγή τροφής στην παραγωγή ενεργειακών
καλλιεργειών, όπως οι πρόσθετες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ή η μείωση της
ασφάλειας των τροφίμων.
Μετά την
ψηφοφορία μια εκ των εισηγητών της ILUC, η ευρωβουλευτής Christine LePage,
διορίστηκε για να προχωρήσει τη διαδικασία στο επόμενο επίπεδο: την έναρξη των
διαπραγματεύσεων για το νομοσχέδιο, με το Συμβούλιο της Ευρώπης, που εκπροσωπεί
τα 28 κράτη μέλη. Το νομοσχέδιο δεν θα γίνει νόμος μέχρι να εγκριθεί από το
Συμβούλιο.
Home | Sitemap | Συνεργασία | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - 4green.gr