EuPD: Αυτονομία αναζητούν οι καταναλωτές

Με τις αλλαγές στις τιμές των FiT και τους υποστηρικτικούς μηχανισμούς των φωτοβολταϊκών, αυξάνει η αβεβαιότητα των καταναλωτών αλλά και η επιθυμία τους για επενδύσεις σε αποθηκευτικές ενεργειακές λύσεις.

 

Ο ταχύς ρυθμός των αλλαγών στην βιομηχανία φωτοβολταϊκών και οι τροποποιήσεις των προγραμμάτων στήριξης φωτοβολταϊκών για τους καταναλωτές, έχει «ζαλίσει» τους μετέχοντες. Σε αυτό το περιβάλλον, η προθυμία των καταναλωτών να ενσωματώσουν λύσεις αποθήκευσης σε οικιακά φωτοβολταϊκά αυξάνεται.

Η EuPD έχει δημοσιεύσει μια έρευνα της αγοράς φωτοβολταϊκών αυτή την εβδομάδα, όπου 1.600 τελικοί χρήστες ρωτήθηκαν για μια εικόνα της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Μία από τις ιδέες που συγκεντρώθηκαν από την έκθεση «Endcustomers in Focus – Revealing Needs for 2012 and beyond», είναι ότι το 88% των πιθανών πελατών που ερωτήθηκαν θα ήθελαν να εγκαταστήσουν, επιπλέον, μια αποθηκευτική λύση. Παρόλου που δεν διευκρινίζεται ποιά αγορά συμμετείχε στην έρευνα, φαίνεται ότι η έρευνα της EuPD εστιάζεται στη γερμανική οικιακή αγορά.

Ένα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να μειώσουν τις προσδοκίες απόδοσης, σε αντάλλαγμα για μεγαλύτερη ανεξαρτησία που παρέχεται από την ενσωμάτωση μιας αποθηκευτικής λύσης.

Για τον υπολογισμό της απόδοσης ενός φωτοβολταϊκού συστήματος και μιας λύσης αποθήκευσης, πολλοί είναι οι παράγοντες που πρέπει να ενσωματωθούν, αναφέρει η EuPD, γεγονός που περιπλέκει τη διαδικασία πώλησης. «Η πώληση των φωτοβολταϊκών συστημάτων θα γίνει πιο δύσκολη και θα εναπόκειται στους μετέχοντες στην αγορά να βρουν τις σωστές απαντήσεις», σημειώνει ο Markus Lohr, επικεφαλής αναλυτής της EuPD Research. Ως εκ τούτου, σημειώνει ο Lohr, η πώληση ενός φωτοβολταϊκού μαζί με μια λύση αποθήκευσης, θυμίζει μια ηλιακή θερμική λύση.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ