Ηλεκτρο-κινείται η αγορά και στην Ελλάδα

Διαβάστηκε από 1250 αναγνώστες -

Ιδιαίτερη δραστηριοποίηση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης δείχνει η Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο, με πλήθος αξιοσημείωτων πρωτοβουλιών, να έχουν αρχίσει να υλοποιούνται για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και στη χώρα μας, ώστε να καταστεί μία από τις πρωτοπόρες σε αυτόν τον τομέα.

 
Η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να «ανεβαίνει» για τα καλά στο προσκήνιο της αγοράς οχημάτων στις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει ήδη δώσει τις πρώτες «κατευθύνσεις» για την ενίσχυση της εν λόγω αγοράς, στο πλαίσιο και μιας σειράς πολιτικών υπέρ του περιβάλλοντος και της κλιματική αλλαγής. Ιδιαίτερη δραστηριοποίηση στο συγκεκριμένο τομέα όμως, έχει δείξει και η Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο, με πλήθος αξιοσημείωτων πρωτοβουλιών, να έχουν αρχίσει να υλοποιούνται, για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και στη χώρα μας, ώστε να καταστεί μάλιστα αυτή, μία από τις πρωτοπόρες σε αυτόν τον τομέα. 

Η πρόσφατη τροπολογία για την αδειοδότηση όσων επιθυμούν την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, η απαλλαγή καταβολής τέλους ταξινόμησης και τα μειωμένα ή μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αποτελούν κάποια μόνο, από τα πρώτα «βήματα» που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα, προς αυτή την κατεύθυνση. Με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων να παίζει… πρωταγωνιστικό ρόλο στις προσπάθειες διάδοσης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και τα αρμόδια υπουργεία να ενεργοποιούνται για την εκμετάλλευση και των πολλαπλών οφελών που θα φέρει αυτή, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η αξιοποίησης εθνικών και ανανεώσιμων ενεργειακών πηγών ενέργειας στον τομέα των μεταφορών.

Πρώτα οχήματα και σημεία φόρτισης

Οι παραπάνω ενέργειες έχουν αυξήσει το τελευταίο διάστημα και τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που έρχονται στη χώρα μας, καθώς αυξάνονται και οι προσδοκίες για την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα , τα επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι περισσότερα από 60 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα, σε δημόσιο, εταιρείες, φορείς και ιδιώτες, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά και διάφορα υβριδικά μοντέλα, ή ειδικά οχήματα (σε γήπεδα γκολφ κτλ), την ώρα μάλιστα που ο αντίστοιχος περσινός αριθμός δεν ξεπερνούσε τα 20-25 οχήματα.

Ακόμη πιο υψηλός δε είναι ο ρυθμός αύξησης των σημείων φόρτισης ανά την Ελλάδα, με τη ΔΕΗ να έχει ξεκινήσει τη δημιουργία του πρώτου δικτύου σταθμών φόρτισης, έχοντας θέσει ήδη σε λειτουργία 4 πιλοτικούς σταθμούς στην Αθήνα και συγκεκριμένα, στα κεντρικά της γραφεία στην οδό Χαλκοκονδύλη, και στις έδρες της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, του ΥΠΕΚΑ και του Διαχειριστή Δικτύου. Πέραν της ΔΕΗ όμως, λειτουργούν και πάνω από 10 ακόμη σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σε σημεία όπως το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι «αλυσίδες» πάρκινγκ (π.χ. τα Polis Park), αλλά και βενζινάδικα, με την ΕΚΟ του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, να έχει τοποθετήσει εδώ και καιρό, σε τρία πρατήριά της.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ