Με συμμετοχή από αυθεντίες
όπως ο Ελβετός Σύμβουλος Ueli Maurer και ο πρίγκιπας Albert του Μονακό, και από εκπροσώπους διαφόρων
εταιρειών που συνέβαλαν στη χορηγία και στην τεχνολογία για το έργο, το
ντεμπούτο του Solar Impulse 2 σηματοδοτεί την κορύφωση 12 χρόνων προσπάθειας
από 80 τεχνικούς. Βασίζεται στην επιτυχία του προηγούμενου Solar Impulse, το
οποίο έθεσε οκτώ παγκόσμια ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένης μιας πτήσης στις Ηνωμένες
Πολιτείες, που είδε την πρώτη πτήση ημέρα και νύχτα, από ένα ηλιακό αεροπλάνο.
Το Solar Power 2
είναι ένα μονοθέσιο αεροσκάφος κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά άνθρακα, με 72m
άνοιγμα των φτερών, μεγαλύτερη από εκείνη ενός Boeing 747-8, και 8m φαρδύτερο
από το προηγούμενο Solar Impulse. Παρά την τεράστια αυτή επέκταση, ζυγίζει μόνο
2.300 κιλά, εκ των οποίων 633 kg είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που
χρησιμοποιούνται για να τροφοδοτήσει τους τέσσερις 17,5 hp ηλεκτρικούς
κινητήρες του αεροσκάφους, που περιστρέφουν τους έλικες με απόδοση 94%.
Κατά τη διάρκεια
των ωρών της ημέρας, η ενέργεια που απαιτείται για να λειτουργήσει το αεροπλάνο
προέρχεται από τα φτερά, τα οποία καλύπτονται με εύκαμπτα ηλιακά πάνελ, σε αρμονία
με την καμπύλη του κάθε φτερού. Μια κεντρική αντηρίδα συνθέτει την άτρακτο, και
τα φτερά σχηματίζονται από ένα πλέγμα σύνθετων υλικών. Σύμφωνα με τον Piccard,
η νέα αυτή κατασκευή είναι πολύ ελαφρύτερη από την πρώτη, με το σύνθετο
υφασμάτινο κάλυμμα να ζυγίζει μόλις 25g/ τμ. Ολόκληρο το αεροπλάνο έχει σχεδιαστεί
για υψηλό βαθμό αξιοπιστίας, επιτρέποντας του να παραμείνει στον αέρα για 12
ώρες χωρίς συντήρηση, αλλά διατηρώντας το βάρος του στο ελάχιστο.
Ο πιλότος, που θα
οδηγήσει το αεροσκάφος στην προσπάθεια για το γύρο του κόσμου, θα καθίσει στο
3,8 τμ πιλοτήριο, το οποίο σχεδιάστηκε με τη βοήθεια εργονομικών προσομοιώσεων από
υπολογιστή, περιγράφεται
ως «business class seat», και είναι πλήρης με οσφυϊκό μασάζ και την ικανότητα να μετατρέπει σε κουκέτα,
ώστε ο χειριστής να μπορεί να ξεκουραστεί κατά τη διάρκεια διέλευσης των
ωκεανών, μια πτήση πέντε ημερών. Τα πάντα, από τη χρήση παροχής οξυγόνου, μέχρι
το φαγητό, ακόμα και ο ύπνος, ελέγχθηκαν επί τόπου χρησιμοποιώντας ένα
προσομοιωτή πτήσης, ενώ τα ζωτικά σημεία του πιλότου ήταν υπό παρακολούθηση.
Το Solar Impulse
2 δεν είναι γρήγορο, με κορυφαία ταχύτητα 72 km/h, αλλά ο Piccard υποστηρίζει ότι η αντοχή του είναι όση και
του πιλότου του. Πετά στα 28,000 πόδια (8,500 m) κατά τη διάρκεια της ημέρας, αποθηκεύοντας
ηλιακή ενέργεια, και έπειτα κατεβαίνει χαμηλότερα κατά τη διάρκεια της νύχτας,
χρησιμοποιώντας την πτώση σε υψόμετρο για να διατηρήσει την ταχύτητα αέρα,
χωρίς να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες, μέχρι να φτάσει σε ένα δεύτερο ύψος
πλεύσης μεταξύ 6.000 και 9.000 ποδιών (1.800 και 2.700 m), όπου και ξεκινά η
χρήση τους.
Παρόλα αυτά, το αεροσκάφος
είναι πολύ βαρύ για έλεγχο σε αναταράξεις. Απογειώσεις και προσγειώσεις έχουν
προγραμματιστεί για νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ, ώστε να αποφεύγονται οι
αναταράξεις και η βαριά εναέρια κυκλοφορία. Αυτό περιορίζει τις απογειώσεις και
τις προσγειώσεις σε πολύ ήρεμες συνθήκες και θα πρέπει να προγραμματιστούν
προσεκτικά εκ των προτέρων, επειδή το αεροπλάνο έχει ελάχιστο σύστημα προσγείωσης.
Αυτό σημαίνει ότι για να κρατηθούν τα φτερά σταθερά κατά την απογείωση και την
προσγείωση, το πλήρωμα εδάφους χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ποδήλατα, για να κρατήσει
τα φτερά ψηλά κατά την απογείωση και να τα πιάσουν ξανά στην προσγείωση. Κρατούνται
από προεξοχές στα φτερά του αεροπλάνο, οι οποίες είναι επίσης εξοπλισμένες με
μικρούς τροχούς, έτσι ώστε το Solar Impulse 2 να μπορεί να εκτελέσει προσγειώσεις
έκτακτης ανάγκης.
Home | Sitemap | Συνεργασία | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - 4green.gr