Το νέο «τσουχτερό» deal για τις ΑΠΕ
Διαβάστηκε από 1879 αναγνώστες -
Δόθηκε στη δημοσιότητα η διαβούλευση για το νέο deal σχετικά με τα νέα τιμολόγια, πληρωμές και ταρίφες για τις ΑΠΕ με μειώσεις που επηρεάζουν σημαντικά ακόμα και τα συνδεδεμένα οικιακά φ/β.
Το νέο deal των ΑΠΕ, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα, αναφέρει ότι πλέον τα οικιακά φωτοβολταϊκά θα δεχτούν μειώσεις στην πώληση της kWh με το ποσοστό της μείωσης να φτάνει από 20 έως και 50% για τα φωτοβολταïκά που εγκαταστάθηκαν το 2011 και το 2012.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα και αναλυτικότερα το σχέδιο νόμου «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 40 Ν. 2773/1999»
Στο παραπάνω σχέδιο νόμου προτείνονται ρυθμίσεις προκειμένου να διασφαλισθεί η βιωσιμότητα του Μηχανισμού Στήριξης των ΑΠΕ με απώτερο σκοπό την εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 40 του ν. 2773/1999. Επιπροσθέτως, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα συμβάλλουν στη μείωση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας για τον τελικό καταναλωτή και την εθνική οικονομία. Με το παρόν νομοσχέδιο αντιμετωπίζεται αποφασιστικά το πραγματικό λειτουργικό έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον μέχρι το 2020/2025.
Πιο συγκεκριμένα, το παρόν σχέδιο νόμου αποτελείται από τρεις βασικούς άξονες: α) προσαρμογή τιμών ώστε να συγκλίνουν, κατά το δυνατό, τα οφέλη από τον μηχανισμό στήριξης στα ίδια περίπου επίπεδα για όλες τις κατηγορίες παραγωγών, δηλαδή προσαρμογή που να στοχεύει, κατά το δυνατόν, στις ίδιες αποδόσεις μεταξύ των επενδύσεων, β) προστασία των επενδυτών λαμβάνοντας υπόψη και τις συμβάσεις χρηματοδότησης και γ) νέες τιμές αποζημίωσης των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, συμβατές με τις ανάγκες του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας, που συμβάλλουν στη μείωση του ενεργειακού κόστους εξασφαλίζοντας συγχρόνως εύλογες αποδόσεις.
Οι προβλεπόμενες αναπροσαρμοσμένες τιμές εκτιμήθηκαν λαμβάνοντας υπΆ όψιν σειρά κριτηρίων που αποδεδειγμένα επηρεάζουν την απόδοση των επενδύσεων. Ειδικότερα, συνεκτιμήθηκαν τεχνολογικής φύσεως παράμετροι (κόστος κατασκευής, παραγωγική ικανότητα, λειτουργικό κόστος), η χρονική στιγμή της σύνδεσης (κόστος κατασκευής, χρόνος λειτουργίας της επένδυσης) καθώς και ενδεχόμενη υπαγωγή της επένδυσης σε οποιαδήποτε μορφής ενίσχυση(άμεση επιχορήγηση, φορολογική απαλλαγή, κλπ.).
Τέλος, με τις λοιπές διατάξεις αντιμετωπίζονται άλλα ζητήματα αρμοδιότητας του ΥΠΕΚΑ.
Η κατάθεση των δικών σας απόψεων και προτάσεων καθώς και οι προτάσεις από τους αρμόδιους φορείς της αγοράς θα ληφθούν υπόψη από τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, κατά την τελική επεξεργασία του σχεδίου νόμου.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη, 13 Μαρτίου 1014 και ώρα 16.00.
Επίσης, στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε την τιμολόγηση (¤/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς:
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ |
|
ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
ΜΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
Περίοδος Διασύνδεσης |
Φ/Β Στεγών (<=10kW) |
ΦΒ έως 100kW |
100 kW
| 500 kW
| 1 MW
| P>5MW |
ΦΒ έως 100kW |
100 kW
|
XE |
ME |
XE |
ME |
XE |
ME |
XE |
ME |
XE |
ME |
XE |
ME |
XE |
ME |
Πριν το 2009 |
550 |
460 |
440 |
410 |
390 |
410 |
385 |
410 |
385 |
410 |
385 |
505 |
480 |
457 |
390 |
Α Τριμ. 2009 |
540 |
460 |
430 |
410 |
355 |
410 |
355 |
410 |
355 |
410 |
355 |
505 |
480 |
457 |
360 |
B Τριμ. 2009 |
540 |
460 |
410 |
410 |
330 |
410 |
325 |
410 |
325 |
410 |
325 |
495 |
460 |
457 |
330 |
Γ Τριμ. 2009 |
540 |
460 |
380 |
410 |
315 |
400 |
315 |
400 |
315 |
400 |
315 |
480 |
420 |
415 |
320 |
Δ Τριμ. 2009 |
540 |
460 |
350 |
390 |
300 |
390 |
300 |
390 |
300 |
390 |
300 |
460 |
400 |
390 |
305 |
Α Τριμ. 2010 |
535 |
440 |
330 |
375 |
285 |
375 |
285 |
370 |
275 |
370 |
275 |
440 |
350 |
380 |
290 |
Β Τριμ. 2010 |
535 |
420 |
320 |
375 |
280 |
375 |
280 |
370 |
275 |
365 |
270 |
420 |
340 |
380 |
285 |
Γ Τριμ. 2010 |
535 |
415 |
315 |
370 |
270 |
365 |
265 |
360 |
260 |
360 |
260 |
415 |
330 |
375 |
275 |
Δ Τριμ. 2010 |
535 |
410 |
310 |
360 |
265 |
360 |
265 |
355 |
260 |
355 |
260 |
410 |
325 |
370 |
275 |
Α Τριμ. 2011 |
440 |
400 |
310 |
345 |
255 |
340 |
250 |
335 |
245 |
335 |
245 |
405 |
320 |
345 |
255 |
Β Τριμ. 2011 |
435 |
380 |
305 |
335 |
245 |
330 |
240 |
330 |
235 |
325 |
235 |
390 |
315 |
335 |
250 |
Γ Τριμ. 2011 |
425 |
375 |
300 |
320 |
240 |
320 |
235 |
315 |
230 |
315 |
225 |
385 |
305 |
330 |
240 |
Δ Τριμ. 2011 |
415 |
365 |
290 |
300 |
220 |
300 |
215 |
300 |
215 |
295 |
205 |
375 |
300 |
310 |
225 |
Α Τριμ. 2012 |
385 |
360 |
280 |
295 |
205 |
290 |
200 |
285 |
200 |
275 |
195 |
360 |
290 |
285 |
210 |
Β Τριμ. 2012 |
345 |
340 |
275 |
285 |
185 |
270 |
180 |
270 |
180 |
255 |
175 |
340 |
280 |
270 |
190 |
Γ Τριμ. 2012 |
310 |
310 |
260 |
275 |
185 |
260 |
180 |
255 |
175 |
245 |
175 |
320 |
260 |
260 |
190 |
Δ Τριμ. 2012 |
255 |
305 |
240 |
265 |
180 |
250 |
175 |
240 |
170 |
240 |
170 |
315 |
250 |
250 |
185 |
Α Τριμ. 2013 |
230 |
300 |
240 |
245 |
180 |
240 |
175 |
235 |
170 |
230 |
165 |
310 |
240 |
245 |
180 |
Β Τριμ. 2013 |
220 |
290 |
230 |
195 |
180 |
195 |
145 |
195 |
140 |
195 |
135 |
290 |
230 |
210 |
150 |
Γ Τριμ. 2013 |
125 |
230 |
165 |
185 |
140 |
185 |
135 |
185 |
130 |
185 |
125 |
230 |
165 |
200 |
140 |
Δ Τριμ. 2013 |
125 |
230 |
165 |
185 |
140 |
185 |
135 |
185 |
130 |
185 |
125 |
230 |
165 |
200 |
140 |