Το νέο «τσουχτερό» deal για τις ΑΠΕ

Διαβάστηκε από 1879 αναγνώστες -

Δόθηκε στη δημοσιότητα η διαβούλευση για το νέο deal σχετικά με τα νέα τιμολόγια, πληρωμές και ταρίφες για τις ΑΠΕ με μειώσεις που επηρεάζουν σημαντικά ακόμα και τα συνδεδεμένα οικιακά φ/β.

 
Το νέο deal των ΑΠΕ, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα, αναφέρει ότι πλέον τα οικιακά φωτοβολταϊκά θα δεχτούν μειώσεις στην πώληση της kWh με το ποσοστό της μείωσης να φτάνει από 20 έως και 50% για τα φωτοβολταïκά που εγκαταστάθηκαν το 2011 και το 2012.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα και αναλυτικότερα το σχέδιο νόμου «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 40 Ν. 2773/1999»

Στο παραπάνω σχέδιο νόμου προτείνονται ρυθμίσεις προκειμένου να διασφαλισθεί η βιωσιμότητα του Μηχανισμού Στήριξης των ΑΠΕ με απώτερο σκοπό την εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 40 του ν. 2773/1999. Επιπροσθέτως, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις  θα συμβάλλουν στη μείωση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας για τον τελικό καταναλωτή και την εθνική οικονομία. Με το παρόν νομοσχέδιο αντιμετωπίζεται αποφασιστικά το πραγματικό λειτουργικό έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον μέχρι το 2020/2025.

Πιο συγκεκριμένα, το παρόν σχέδιο νόμου αποτελείται από τρεις βασικούς άξονες: α) προσαρμογή τιμών ώστε να συγκλίνουν, κατά το δυνατό, τα οφέλη από τον μηχανισμό στήριξης στα ίδια περίπου επίπεδα για όλες τις κατηγορίες παραγωγών, δηλαδή προσαρμογή που να στοχεύει, κατά το δυνατόν, στις ίδιες αποδόσεις μεταξύ των επενδύσεων, β) προστασία των επενδυτών λαμβάνοντας υπόψη και τις συμβάσεις χρηματοδότησης και γ) νέες τιμές αποζημίωσης των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, συμβατές με τις ανάγκες του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας, που συμβάλλουν στη μείωση του ενεργειακού κόστους εξασφαλίζοντας συγχρόνως εύλογες αποδόσεις.

Οι προβλεπόμενες αναπροσαρμοσμένες τιμές εκτιμήθηκαν λαμβάνοντας υπΆ όψιν σειρά κριτηρίων που αποδεδειγμένα επηρεάζουν την απόδοση των επενδύσεων. Ειδικότερα, συνεκτιμήθηκαν τεχνολογικής φύσεως παράμετροι (κόστος κατασκευής,  παραγωγική ικανότητα, λειτουργικό κόστος), η χρονική στιγμή της σύνδεσης (κόστος κατασκευής, χρόνος λειτουργίας της επένδυσης) καθώς και ενδεχόμενη υπαγωγή της επένδυσης σε οποιαδήποτε μορφής ενίσχυση(άμεση επιχορήγηση, φορολογική απαλλαγή, κλπ.).
Τέλος, με τις λοιπές διατάξεις αντιμετωπίζονται άλλα ζητήματα αρμοδιότητας του ΥΠΕΚΑ.

Η κατάθεση των δικών σας απόψεων και προτάσεων καθώς και οι προτάσεις από τους αρμόδιους φορείς της αγοράς  θα ληφθούν υπόψη από τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, κατά την τελική επεξεργασία του σχεδίου νόμου.

Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη, 13 Μαρτίου 1014 και ώρα 16.00.

Επίσης, στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε την τιμολόγηση (¤/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς:


ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
  ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Περίοδος Διασύνδεσης Φ/Β Στεγών (<=10kW) ΦΒ έως 100kW 100 kW 500 kW 1 MW P>5MW ΦΒ έως 100kW 100 kW
XE ME XE ME XE ME XE ME XE ME XE ME XE ME
Πριν το 2009 550 460 440 410 390 410 385 410 385 410 385 505 480 457 390
Α Τριμ. 2009 540 460 430 410 355 410 355 410 355 410 355 505 480 457 360
B Τριμ. 2009 540 460 410 410 330 410 325 410 325 410 325 495 460 457 330
Γ Τριμ. 2009 540 460 380 410 315 400 315 400 315 400 315 480 420 415 320
Δ Τριμ. 2009 540 460 350 390 300 390 300 390 300 390 300 460 400 390 305
Α Τριμ. 2010 535 440 330 375 285 375 285 370 275 370 275 440 350 380 290
Β Τριμ. 2010 535 420 320 375 280 375 280 370 275 365 270 420 340 380 285
Γ Τριμ. 2010 535 415 315 370 270 365 265 360 260 360 260 415 330 375 275
Δ Τριμ. 2010 535 410 310 360 265 360 265 355 260 355 260 410 325 370 275
Α Τριμ. 2011 440 400 310 345 255 340 250 335 245 335 245 405 320 345 255
Β Τριμ. 2011 435 380 305 335 245 330 240 330 235 325 235 390 315 335 250
Γ Τριμ. 2011 425 375 300 320 240 320 235 315 230 315 225 385 305 330 240
Δ Τριμ. 2011 415 365 290 300 220 300 215 300 215 295 205 375 300 310 225
Α Τριμ. 2012 385 360 280 295 205 290 200 285 200 275 195 360 290 285 210
Β Τριμ. 2012 345 340 275 285 185 270 180 270 180 255 175 340 280 270 190
Γ Τριμ. 2012 310 310 260 275 185 260 180 255 175 245 175 320 260 260 190
Δ Τριμ. 2012 255 305 240 265 180 250 175 240 170 240 170 315 250 250 185
Α Τριμ. 2013 230 300 240 245 180 240 175 235 170 230 165 310 240 245 180
Β Τριμ. 2013 220 290 230 195 180 195 145 195 140 195 135 290 230 210 150
Γ Τριμ. 2013 125 230 165 185 140 185 135 185 130 185 125 230 165 200 140
Δ Τριμ. 2013 125 230 165 185 140 185 135 185 130 185 125 230 165 200 140

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ